Zadnji zobnik AFAM 12601-45 (530)
Zobniki AFAM so visoko kvalitetni zobniki izdelani iz kaljenega jekla, namenjeni za cestno, off road in profesionalno uporabo. Podjetje je od svojega nastanka leta 1977 osvojilo več kot 80 tekmovanj, med njimi tudi MX1, MotoGP in World SKB, ki dokazujejo njihovo vzdržljivost in kvaliteto. S konstantnim razvojem, omogočajo veliko izbiro zobnikov z izvrstno kvaliteto, v veliko različnih zobniških razmerjih, da vam lahko ponudijo maksimalen užitek v vožnji motorja.
Sprednji zobniki so izdelanih izključno izdelanih iz najmočnejših jekel. Izdelanih po enakih dizajnih kot originalni zobniki, omogočajo podjetju AFAM doseči minimalne tolerance in v kombinaciji s tehnološko razvitimi zobniškimi profili izdelanih v CAD okoljih in obdelanih na CNC strojih, vam zagotavljajo kvaliteto in vzdržljivost potrebno za dolgo življenjsko dobo zobnika.
Zadnji jekleni zobniki so izdelani iz kaljenega C45 jekla, pri čemer se podjetje AFAM trudi doseči dvakrat manjše tolerance, kot pri originalnih zobnikih. Z AFAM razvitimi zobniškimi profili na zobnikih zagotavljajo veliko odpornost na obrabo in v kombinaciji z kvalitetno verigo zagotavlja veliko prevoženih kilometrov in dolgo življenjsko dobo.
Aluminijasti zadnji zobniki so izdelani iz 7075-T6 aluminija, površinsko trdnjenega. Natančne tolerance, visoka preciznost pri izdelavi in uporaba le najboljših materialov vam zagotavlja visoko vzdržljivost, nizko maso in maksimalni izkoristek moči motorja. Dirkalni zobniki imajo trdo eloksiran zunanji sloj, za večjo vzdržljivost pod ekstremnimi pogoji.
Zobniki AFAM vam ponujajo veliko različnih zobnikov v izven OEM zobniških razmerjih. Menjavanje zobniških razmerij se doseže s spremembo števila zobov na sprednjem ali zadnjem zobniku. Zobniško razmerje se izračuna št. zob sprednjega zobnika delimo s št. zobov zadnjega. To razmerje prikazuje kolikokrat se mora sprednji zobnik zavrteti, da lahko zadnji zobnik naredi en obrat. Večje kot je razmerje, lažje dosežemo večje pospeške, vendar izgubimo na končni hitrosti.
Kot primer razmerja lahko izračunamo, sprednji zobnik ima 17 zobov, zadnji zobnik ima 45 zobov. Razmerje se izračuna:
45/17=2.647
Iz izračunanega razmerja lahko nato preverjate vpliv števila zobov na motor, večje kot je razmerje, večje pospeške ima motor, manjše kot je razmerje, je motor zmožen doseči večjo končno hitrost.
Odstranitev zoba na sprednjem zobniku vam dvigne razmerje, poveča pospeške, vendar izgubite na končni hitrosti. Enako velja če dodamo zobe na zadnjem zobniku, več pospeškov zavoljo hitrosti. Večina športnih motoristov uporabi razmerje -1/+2, odstranitev 1 zoba spredaj, dodati 2 zoba zadaj. Pri tem je potrebno preverit ali vam končno razmerje zadostuje. Pri zmanjševanju sprednjega zobnika je potrebno upoštevati, da manjši kot je zobnik, pod večjim kotom je veriga in bolj se obrablja. Zaradi spremembe velikosti sprednjega zobnika, se lahko tudi začne motiti merilnik hitrosti.
Dodajanje zobov na sprednjem zobniku ima obraten vpliv, zmanjša razmerje, zmanjša pospešek za večjo končno hitrost, enak vpliv ima odstranjevanje zobov na zadnjem zobniku. Takšna razmerja so uporabna za vožnje na daljše razdalje, vožnjo po avtocesti, ipd., saj dovolijo motorju vzdrževanje hitrosti pri manjših obratih in s tem posledično zmanjšano porabo.
Priporočamo nakup obeh zobnikov kombinaciji z visoko kakovostno verigo proizvajalca DC Chains za vaš motor. Z enakomerno obrabo pogonskih delov, si zagotovite veliko število prevoženih kilometrov. Priporočamo uporabo maziva za verige PUTOLINE DX11 CHAIN SPRAY, s čimer boste dodatno podaljšali življenjsko dobo verižnega seta.
Artikel ustreza za naslednje modele:
YAMAHA FZ 700 (1986)
YAMAHA FZ 750 (1985 - 1986)
YAMAHA FZ 750 Genesis (1987 - 1991)
YAMAHA FZR 500 (1989 - 1993)
YAMAHA FZR 600 (1989 - 1993)
YAMAHA FZX 700 Fazer (1986 - 1987)
YAMAHA FZX 750 Fazer (1986 - 1997)
in ostali...